Brev:
Frugt - nej tak.....?
10. maj 2010
Alder:
20 mdr.
Frugt - nej tak.....?
Hej Helen
Her går det super skønt, Oliver er stadigvæk en fræk og glad dreng. MEN...
Jeg har lige siden han for cirka 1 år siden begyndte at spise lidt fast føde forsøgt mig med frugt og grøntsager, men jeg kan simpelthen ikke få ham til at spise frugt...
Han er lidt mere villig til grøntsager (kartofler osv. ryger ind i stor stil) men han gider bare ikke frugt. Det eneste er bananer, men det skal han heller ikke have for meget af, for så får han hård mave.
Synes virkelig jeg har forsøgt meget - de flotteste jordbær (både skåret ud og hele) vindruer, melon, æble ALT... Noget af det vil han ikke engang smage, så det kan jo ikke være fordi han ikke kan lide det.
Jeg prøver ofte at anrette det lidt lækkert på et fad efter aftensmaden og vi spiser selv af det, for ligesom at gøre det til sådan en social ting, men nix!
I dagplejen vil han heller ikke prøve det, heller ikke selvom de andre børn spiser det.
Skal jeg bare slå koldt vand i blodet og håbe på, at det pludselig kommer af sig selv, eller skal jeg til at give noget vitamintilskud, eller har du nogle lokketricks???
Masser af frugt hilsner
fra Sanne